fbpx Uchwała nr 35/14 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 kwietnia 2014 roku w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2014/2015 | Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała nr 35/14
Senatu Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
24 kwietnia 2014 roku
w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na stacjonarne i niestacjonarne studia trzeciego stopnia (doktoranckie) w Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2014/2015

Status aktu: obowiązujący

Na podstawie art. 196 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tj. Dz.U. z 2012 roku poz. 572 ze zm.) oraz § 36 ust. 1 pkt.6 Statutu UG  uchwala się, co następuje:

 

Senat Uniwersytetu Gdańskiego określa następujące zasady i tryb przyjmowania na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim w roku akademickim 2014/2015:

 

§ 1

Na studia doktoranckie może być przyjęta osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny albo jest beneficjentem programu „Diamentowy Grant”, o którym mowa w art. 187a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym.

 

§ 2

  1. Kandydaci na I rok studiów doktoranckich przyjmowani są na studia w ramach limitów przyjęć.
  2. Limity przyjęć określa Senat na wniosek kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej.
  3. Limity przyjęć na poszczególne studia określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
  4. Senat upoważnia Prorektora ds. Kształcenia do podejmowania decyzji w sprawie:
    1. zwiększenia limitów przyjęć określonych niniejszą uchwałą, na wniosek kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej;
    2. nieuruchomienia studiów doktoranckich, dla których liczba osób wstępnie zakwalifikowanych do przyjęcia na studia doktoranckie jest niższa od ustalonego limitu;
    3. wszelkich innych decyzji wynikających z bieżących potrzeb postępowania rekrutacyjnego oraz obowiązujących przepisów prawa.

 

§ 3

  1. Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.
  2. Elementami postępowania rekrutacyjnego mogą być m.in. pisemna opinia opiekuna pracy magisterskiej, pisemna opinia przyszłego opiekuna naukowego/promotora pracy doktorskiej, list polecający, rozmowa kwalifikacyjna, egzamin pisemny lub ustny z wybranych dziedzin, dotychczasowe wyniki uzyskane na studiach, dotychczasowe osiągnięcia naukowe i zawodowe, list motywacyjny.
  3. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego na poszczególne studia doktoranckie – określone przez Senat, na wniosek rady podstawowej jednostki organizacyjnej - zawiera załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 4

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej.
  2. Przyjęcie kandydatów na I rok studiów doktoranckich następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, określonego w ust. 1, z uwzględnieniem limitu przyjęć, określonego w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
  3. Komisja rekrutacyjna może ustalić minimalną średnią ocen z przebiegu studiów wymaganą do dalszej kwalifikacji w ramach postępowania rekrutacyjnego.
  4. Komisja rekrutacyjna może ustalić minimalną liczbę punktów z postępowania rekrutacyjnego, wymaganą do podjęcia studiów doktoranckich na danym wydziale, określoną w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
  5. Kandydat, który uzyskał 0 punktów w postępowaniu rekrutacyjnym nie może zostać przyjęty na studia doktoranckie.

 

§ 5

  1. Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia doktoranckie na zasadach określonych w art. 43 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym oraz Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 roku w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. z 2006 roku, Nr 190, poz. 1406 ze zm.).
  2. Od osób wymienionych w ust. 1 wymagany jest dyplom ukończenia studiów magisterskich uzyskany w Polsce lub inny dokument ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany, zgodnie z odrębnymi przepisami, za równorzędny z polskim dyplomem studiów magisterskich (jednolitych bądź drugiego stopnia).

 

§ 6

  1. Kandydaci na stacjonarne i niestacjonarne studia doktoranckie są zobowiązani złożyć, w tekturowej teczce dokumenty określone przez jednostkę prowadzącą studia doktoranckie zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
  2. Składane przez kandydata kserokopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez uczelnię, której kandydat jest absolwentem, organ samorządu terytorialnego, notariusza, komisję rekrutacyjną lub Dział Kształcenia.
  3. Kandydaci mogą złożyć inne ich zdaniem istotne w procesie rekrutacji dokumenty, w tym te o których mowa w § 3 ust. 2.
  4. Kandydat będący osobą niepełnosprawną może ubiegać się o zaadaptowanie formy postępowania rekrutacyjnego do swoich potrzeb, które ma na celu wyrównanie szans kandydata niepełnosprawnego.

 

§ 7

Termin i miejsce składania dokumentów określają kierownicy poszczególnych jednostek organizacyjnych.

 

§ 8

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powoływana w trybie określonym przez Statut. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą: kierownik jednostki organizacyjnej prowadzącej studia lub inna upoważniona przez dziekana osoba, kierownik studiów doktoranckich i co najmniej jeden przedstawiciel z grona opiekunów naukowych doktorantów.
  2. Przedstawiciel samorządu doktorantów może uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym jako obserwator, na zasadach określonych przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej.

 

§ 9

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    1. prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji,
    2. przyjmowanie dokumentów,
    3. przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
    4. podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu kandydata na studia doktoranckie,
    5. zawiadomienie kandydatów o wyniku postępowania rekrutacyjnego (decyzję należy wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru).
  2. Komisja rekrutacyjna nie może zmieniać ustalonych przez Senat zasad postępowania rekrutacyjnego.
  3. Przewodniczącym komisji rekrutacyjnych udziela się kompetencji w zakresie modyfikowania przez nich postępowania rekrutacyjnego w stosunku do osób niepełnosprawnych, o których mowa w § 6 ust. 4.

 

§ 10

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
  2. Wyniki postępowania rekrutacyjnego są ogłaszane w postaci list wywieszanych w miejscu urzędowania komisji rekrutacyjnych. Mogą być równocześnie zamieszczane w formie elektronicznej na stronie internetowej Uniwersytetu Gdańskiego.
  3. Kandydaci mają prawo wglądu, w obecności członka komisji, do dokumentów swojego postępowania rekrutacyjnego w terminie trzech dni od daty wywieszenia listy zakwalifikowanych kandydatów, w godzinach wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. Termin ten należy podać do wiadomości kandydatów wraz z ogłoszeniem wyników postępowania rekrutacyjnego.

 

§ 11

  1. Komisja rekrutacyjna sporządza następujące dokumenty:
    1. protokół z przebiegu postępowania rekrutacyjnego każdego kandydata, który zawiera wykaz punktów uzyskanych przez kandydata
    2. protokół z obrad komisji rekrutacyjnej,
    3. listę alfabetyczną oraz rankingową (według liczby uzyskanych punktów) wszystkich kandydatów uczestniczących w postępowaniu rekrutacyjnym,
    4. alfabetyczną listę kandydatów przyjętych na studia doktoranckie wraz z punktacją z postępowania rekrutacyjnego,
    5. decyzję o przyjęciu bądź nieprzyjęciu kandydata na studia doktoranckie.
  2. Protokoły oraz decyzje podpisują przewodniczący i wszyscy członkowie komisji.
  3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 3 i 4 komisja przekazuje do Działu Kształcenia w terminie do siedmiu dni od daty ich sporządzenia.

 

§ 12

  1. Od decyzji komisji rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do Rektora za pośrednictwem komisji rekrutacyjnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia doktoranckie określonych niniejszą uchwałą Senatu.
  2. Decyzja Rektora jest ostateczna.

 

§ 13

Niestacjonarne studia doktoranckie są odpłatne. Zasady odpłatności określa Senat, zaś wysokość opłat na dany rok akademicki ustala Rektor.

 

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz