Zarządzenie nr 47/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 14 maja 2014 rokuw sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Uniwersytecie Gdańskim
z dnia
14 maja 2014 rokuNiniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła:
Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 572 ze zm.) i § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządza się, co następuje:
§ 1
- Niniejsze zarządzenie dotyczy skarg i wniosków wpływających do Uniwersytetu Gdańskiego, zwanego dalej "UG", o których mowa wustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.).
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie albo nienależyte wykonywanie zadań przez organy lub pracowników UG, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe bądź nadmiernie sformalizowane załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji UG, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności - w tym intelektualnej, lepszego zaspokajania potrzeb społeczności akademickiej UG.
§ 2
- Nadzór i kontrolę w sprawach skarg i wniosków sprawuje Rektor.
- Pisemne skargi i wnioski przyjmowane są w Biurze Rektora, Biurze Kanclerza, Dziale Organizacyjnym oraz w dziekanatach wydziałów.
- Ustne skargi i wnioski są przyjmowane, w trybie określonym w § 3 ust. 2 niniejszego zarządzenia.
-
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do UG koordynuje Dział Organizacyjny, a w szczególności:
- prowadzi rejestr skarg i wniosków, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
- przechowuje kopie skarg i wniosków oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi.
§ 3
-
W UG skargi i wnioski rozpatrują:
- Rektor – w zakresie spraw związanych z zatrudnieniem nauczycieli akademickich;
- Prorektor ds. Kształcenia – w zakresie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia, Systemu Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji i Europejskiego Systemu Punktów Kredytowych (ECTS), planów i programów studiów, praktyk zawodowych studentów, tworzenia nowych kierunków studiów, studiów podyplomowych, studiów doktoranckich, obsady zajęć i obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich, studenckiej wymiany zagranicznej;
- Prorektor ds. Nauki - w zakresie badań naukowych, działalności statutowej wydziałów, wydatkowania środków finansowych przyznanych na realizację indywidualnych projektów badawczych, inwestycji aparaturowych, współpracy z zagranicą w ramach naukowych umów międzynarodowych, rozwoju kadry naukowej, stypendiów doktorskich i habilitacyjnych, urlopów naukowych, tytułu i stopni naukowych;
- Prorektor ds. Studenckich – w zakresie rekrutacji na studia, spraw związanych z przebiegiem studiów (skreślenia z listy studentów, urlopy, przeniesienie na inny wydział lub uczelnię, drugi kierunek studiów), odpłatności za zajęcia dydaktyczne, studenckich spraw dyscyplinarnych;
- Prorektor ds. Rozwoju i Finansów – w zakresie Strategii Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego oraz polityki finansowej Uczelni;
- Kanclerz – w zakresie spraw związanych z zatrudnieniem pracowników niebędących nauczycielami akademickimi oraz mienia i gospodarki UG w zakresie zwykłego zarządu.
- Rektor, Prorektorzy oraz Kanclerz przyjmują zainteresowanych w sprawach skarg i wniosków, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania. Wniosek o spotkanie powinien dotyczyć spraw, które nie mogą być rozpatrzone przez jednostki organizacyjne UG. O wyznaczonym terminie spotkania wnioskodawcę informuje Biuro Rektora, Biuro Kanclerza lub Dział Organizacyjny. W przypadku skargi lub wniosku składanego w formie ustnej - wskazany przez Rektora, Prorektora lub Kanclerza pracownik sporządza protokół przyjęcia ustnej skargi lub wniosku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
- Pisma wpływające do Kancelarii Ogólnej UG zawierające skargi i wnioski są przekazywane do Działu Organizacyjnego w celu ich rejestracji i przekazania do rozpatrzenia według właściwości.
- Skargi lub wnioski, które wpłynęły bezpośrednio do jednostki organizacyjnej UG, jednostka ta przekazuje niezwłocznie do Działu Organizacyjnego celem zarejestrowania.
§ 5
Odpowiedzi o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, zgodnie z zakresami swoich kompetencji udzielają Rektor, Prorektorzy oraz Kanclerz.
§ 6
- Jednostki organizacyjne UG zobowiązane są do udzielania Działowi Organizacyjnemu informacji lub wyjaśnień oraz przekazywania kopii materiałów dotyczących skarg i wniosków.
- Skargi i wnioski oraz związane z nimi dokumenty przechowuje Dział Organizacyjny.
§ 7
- Corocznie w terminie określonym komunikatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dział Organizacyjny sporządza sprawozdanie ze sposobu rozpatrzenia skarg i wniosków kierowanych do UG.
- Zatwierdzone przez Rektora sprawozdanie Dział Organizacyjny przesyła do Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
§ 8
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zarządzeniu zastosowanie mają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Załącznik nr 1: Rejestr skarg i wniosków UG | 500.97 KB |
Załącznik nr 2: Protokół przyjęcia skargi/wniosku | 580.79 KB |
Kopia do wydruku | 151.17 KB |