fbpx Zarządzenie nr 47/R/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Uniwersytecie Gdańskim | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 47/R/14
Rektora Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
14 maja 2014 roku
w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Uniwersytecie Gdańskim

Niniejszy akt normatywny NIE obowiązuje
Powiązane hasła: 

Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 572 ze zm.) i § 40 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządza się, co następuje:

 

§ 1

  1. Niniejsze zarządzenie dotyczy skarg i wniosków wpływających do Uniwersytetu Gdańskiego, zwanego dalej "UG", o których mowa wustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.).
  2. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie albo nienależyte wykonywanie zadań przez organy lub pracowników UG, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe bądź nadmiernie sformalizowane załatwianie spraw.
  3. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji UG, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności - w tym intelektualnej, lepszego zaspokajania potrzeb społeczności akademickiej UG.

 

§ 2

  1. Nadzór i kontrolę w sprawach skarg i wniosków sprawuje Rektor.
  2. Pisemne skargi i wnioski przyjmowane są w Biurze Rektora, Biurze Kanclerza, Dziale Organizacyjnym oraz w dziekanatach wydziałów.
  3. Ustne skargi i wnioski są przyjmowane, w trybie określonym w § 3 ust. 2 niniejszego zarządzenia.
  4. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do UG koordynuje Dział Organizacyjny, a w szczególności:
    1. prowadzi rejestr skarg i wniosków, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
    2. przechowuje kopie skarg i wniosków oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi.

 

§ 3

  1. W UG skargi i wnioski rozpatrują:
    1. Rektor – w zakresie spraw związanych z zatrudnieniem nauczycieli akademickich;
    2. Prorektor ds. Kształcenia – w zakresie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia, Systemu Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji i Europejskiego Systemu Punktów Kredytowych (ECTS), planów i programów studiów, praktyk zawodowych studentów, tworzenia nowych kierunków studiów, studiów podyplomowych, studiów doktoranckich, obsady zajęć i obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich, studenckiej wymiany zagranicznej;
    3. Prorektor ds. Nauki - w zakresie badań naukowych, działalności statutowej wydziałów, wydatkowania środków finansowych przyznanych na realizację indywidualnych projektów badawczych, inwestycji aparaturowych, współpracy z zagranicą w ramach naukowych umów międzynarodowych, rozwoju kadry naukowej, stypendiów doktorskich i habilitacyjnych, urlopów naukowych, tytułu i stopni naukowych;
    4. Prorektor ds. Studenckich – w zakresie rekrutacji na studia, spraw związanych z przebiegiem studiów (skreślenia z listy studentów, urlopy, przeniesienie na inny wydział lub uczelnię, drugi kierunek studiów), odpłatności za zajęcia dydaktyczne, studenckich spraw dyscyplinarnych;
    5. Prorektor ds. Rozwoju i Finansów – w zakresie Strategii Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego oraz polityki finansowej Uczelni;
    6. Kanclerz – w zakresie spraw związanych z zatrudnieniem pracowników niebędących nauczycielami akademickimi oraz mienia i gospodarki UG w zakresie zwykłego zarządu.
  2. Rektor, Prorektorzy oraz Kanclerz przyjmują zainteresowanych w sprawach skarg i wniosków, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania. Wniosek o spotkanie powinien dotyczyć spraw, które nie mogą być rozpatrzone przez jednostki organizacyjne UG. O wyznaczonym terminie spotkania wnioskodawcę informuje Biuro Rektora, Biuro Kanclerza lub Dział Organizacyjny. W przypadku skargi lub wniosku składanego w formie ustnej - wskazany przez Rektora, Prorektora lub Kanclerza pracownik sporządza protokół przyjęcia ustnej skargi lub wniosku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4

  1. Pisma wpływające do Kancelarii Ogólnej UG zawierające skargi i wnioski są przekazywane do Działu Organizacyjnego w celu ich rejestracji i przekazania do rozpatrzenia według właściwości.
  2. Skargi lub wnioski, które wpłynęły bezpośrednio do jednostki organizacyjnej UG, jednostka ta przekazuje niezwłocznie do Działu Organizacyjnego celem zarejestrowania.

 

§ 5

Odpowiedzi o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, zgodnie z zakresami swoich kompetencji udzielają Rektor, Prorektorzy oraz Kanclerz.

 

§ 6

  1. Jednostki organizacyjne UG zobowiązane są do udzielania Działowi Organizacyjnemu informacji lub wyjaśnień oraz przekazywania kopii materiałów dotyczących skarg i wniosków.
  2. Skargi i wnioski oraz związane z nimi dokumenty przechowuje Dział Organizacyjny.

 

§ 7

  1. Corocznie w terminie określonym komunikatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dział Organizacyjny sporządza sprawozdanie ze sposobu rozpatrzenia skarg i wniosków kierowanych do UG.
  2. Zatwierdzone przez Rektora sprawozdanie Dział Organizacyjny przesyła do Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 


§ 8

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zarządzeniu zastosowanie mają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

 

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek

Załączniki

Pokaż rejestr zmian