Zarządzenie nr 67/R/16 Rektora Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 5 sierpnia 2016 rokuw sprawie zmiany zarządzenia nr 86/R/15 Rektora UG w sprawie Regulaminu przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla doktorantów w Uniwersytecie Gdańskim
Na podstawie art. 186 ust. 1 w zw. z art. 199 ust. 1a i 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 572 ze zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla doktorantów w Uniwersytecie Gdańskim, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia nr 86/R/15 Rektora UG z dnia 28 lipca 2015 r., wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7, w ust. 4, w punkcie 2 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
„3) oświadczenie, o którym mowa w § 15 ust. 1.”;
2) w § 9:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wniosek o przyznanie stypendium dla najlepszych doktorantów doktorant składa do Rektora, za pośrednictwem właściwej wydziałowej komisji stypendialnej, w terminie do dnia 4 października roku akademickiego.”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Szczegółowy termin oznaczony w dniach i godzinach oraz miejsce i sposób składania wniosku o przyznanie świadczenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1-4, określa właściwa wydziałowa komisja stypendialna i udostępnia do publicznego wglądu w formie pisemnej na wydziale oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej wydziału, nie później niż do dnia 7 września roku akademickiego poprzedzającego złożenie wniosku o przyznanie stypendium doktoranckiego.”;
3) w § 10 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Właściwa wydziałowa komisja stypendialna przekazuje Rektorowi w terminie do dnia 14 października roku akademickiego:”;
4) w § 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Szczegółowy termin doręczenia decyzji w trybie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lub ust. 2 pkt 1, oznaczony w dniach i godzinach określa właściwa wydziałowa komisja stypendialna i udostępnia do publicznego wglądu w formie pisemnej na wydziale oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej wydziału.”;
5) § 13 otrzymuje brzmienie:
„§ 13.
1. Od decyzji wydziałowej komisji stypendialnej w sprawie przyznania świadczenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1-2 i 4, doktorantowi przysługuje odwołanie do Odwoławczej Komisji Stypendialnej, składane w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji.
2. Decyzja Odwoławczej Komisji Stypendialnej jest ostateczna. Decyzję Odwoławczej Komisji Stypendialnej doręcza się listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.”;
6) po § 13 dodaje się § 13a i § 13b w brzmieniu:
„§ 13a.
1. Od decyzji Rektora w sprawie przyznania stypendium dla najlepszych doktorantów doktorantowi przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy, za pośrednictwem właściwej wydziałowej komisji stypendialnej, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji.
2. Decyzja Rektora, wydana po ponownym zaopiniowaniu przez właściwą wydziałową komisję stypendialną wniosku o przyznanie stypendium dla najlepszych doktorantów, jest ostateczna. Decyzję Rektora doręcza się wysyłając decyzję listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
§ 13b.
W przypadku, gdy rekrutacja na dane studia doktoranckie została przeprowadzona w semestrze zimowym:
1) szczegółowy termin oznaczony w dniach i godzinach oraz miejsce i sposób składania wniosku o przyznanie świadczenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1-4, określa właściwa wydziałowa komisja stypendialna i udostępnia do publicznego wglądu w formie pisemnej na wydziale oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej wydziału, nie później niż do dnia 15 lutego roku akademickiego;
2) termin, o którym mowa w § 9 ust. 1, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia rozpoczęcia semestru letniego;
3) wniosek o przyznanie stypendium dla najlepszych doktorantów doktorant składa do Rektora, za pośrednictwem właściwej wydziałowej komisji stypendialnej, w terminie do dnia 28 lutego lub 29 lutego roku akademickiego; § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.”;
7) w § 14 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Stypendia, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i 3, są przyznawane na semestr lub na rok akademicki i wypłacane co miesiąc z góry, z zastrzeżeniem że:
1) stypendium przysługujące za miesiąc październik wypłaca się łącznie, jako wyrównanie, ze stypendium przysługującym za miesiąc listopad;
2) w przypadku, gdy rekrutacja na dane studia doktoranckie została przeprowadzona w semestrze zimowym, stypendium przysługujące za miesiąc marzec wypłaca się łącznie, jako wyrównanie, ze stypendium przysługującym za miesiąc kwiecień.”;
8) w § 15 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Doktorant kształcący się równocześnie na więcej niż jednych studiach doktoranckich może otrzymywać stypendium socjalne, stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych, zapomogę, stypendium dla najlepszych doktorantów i stypendium ministra za wybitne osiągnięcia tylko na jednych studiach doktoranckich, wskazanych przez doktoranta. Doktorant jest obowiązany do złożenia oświadczenia o niepobieraniu świadczeń pomocy materialnej na więcej niż jednych studiach doktoranckich, określonego we wniosku, o którym mowa w § 7 ust. 3 i ust. 4.”;
9) w § 19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W przypadku świadczenia przez doktoranta alimentów na rzecz osób spoza rodziny doktoranta wysokość dochodu uprawniającego doktoranta do ubiegania się o stypendium socjalne pomniejsza się o kwotę faktycznie płaconych alimentów.”;
10) w § 23, w ust. 2 wyliczenie otrzymuje brzmienie:
„1) zaświadczenia o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30ci, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, każdego członka rodziny, wydane przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego, zawierające informacje o wysokości:
a) dochodu,
b) składek na ubezpieczenia społeczne odliczonych od dochodu,
c) należnego podatku;
2) zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, każdego członka rodziny;
3) oświadczenie o deklarowanych dochodach osiąganych przez osoby podlegające przepisom o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zawierające informacje o:
a) wysokości dochodu,
b) wysokości należnych składek na ubezpieczenia społeczne,
c) wysokości należnych składek na ubezpieczenie zdrowotne,
d) wysokości i formie opłacanego podatku dochodowego,
e) wysokości dochodu po odliczeniu należnych składek i podatku;
4) zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych:
a) prawomocne orzeczenie sądu rodzinnego stwierdzające przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka,
b) prawomocne orzeczenie sądu orzekające rozwód lub separację,
c) orzeczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka,
d) zaświadczenie albo oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły lub szkoły wyższej,
e) inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków do przyznania lub ustalenia wysokości świadczenia pomocy materialnej będącego przedmiotem wniosku.”;
11) w § 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Świadczenie alimentów na rzecz osób spoza rodziny doktoranta i wysokość tych alimentów należy udokumentować kopią odpisu prawomocnego wyroku sądu lub kopią odpisu protokołu posiedzenia sądu zawierającego treść ugody sądowej oraz przekazami lub przelewami pieniężnymi dokumentującymi faktyczną wysokość płaconych alimentów.”.
§ 2.
Załączniki nr 2, 4 i 5 do zarządzenia nr 86/R/15 Rektora UG z dnia 28 lipca 2015 r. w sprawie Regulaminu przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla doktorantów w Uniwersytecie Gdańskim (ze zm.) otrzymują brzmienie, jak odpowiednio załączniki nr 1, 2 i 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 31 lipca 2016 roku.
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
prof. dr hab. Bernard Lammek
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Oświadczenie | 26 KB |
Kryteria | 661.64 KB |
Wniosek | 65.5 KB |
Kopia do wydruku | 768.43 KB |